سکته و سرطان می تواند دلایل روانشناختی داشته باشد؟

 روانشناسی بهداشت یک حوزه تخصصی است که بر چگونگی تأثیر زیست شناسی، روانشناسی، رفتار و عوامل اجتماعی بر سلامتی و بیماری ها تمرکز دارد. اصطلاحات دیگری از جمله روانشناسی پزشکی و رفتارشناسی نیز به این امر اشاره می کند، البته گاهی به جای آن کلمه روانشناسی سلامت استفاده می شود.


سلامتی و بیماری تحت تأثیرعوامل مختلفی قرار دارند. با وجود مسری و ارثی بودن برخی از بیماری ها، بسیاری از عوامل رفتاری و روانی می توانند بر سلامت عمومی جسمی و شرایط مختلف پزشکی تأثیر بگذارند.
رشته روانشناسی سلامت بر ارتقا سلامت و همچنین پیشگیری و درمان بیماری ها متمرکز است. روانشناسان بهداشت همچنین بر درک نحوه ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

سکته و سرطان می تواند دلایل روانشناختی داشته باشد؟

 

رایج‌ترین علائم بلند مدت کووید-۱۹

 طی همه گیری بیماری کووید-19، کروناویرویس جدید کارشناسان سلامت را با سورپرایزهای ترسناکی مواجه کرده است. آنچه که در ابتدا یک ویروس تنفسی به نظر می رسید، اکنون بیشتر شبیه مهاجمی است که به قسمت های مختلف بدن حمله می کند. همچنین، به نظر می رسد افرادی که به این بیماری مبتلا شده و بهبود می یابند، فقط چند ماه در برابر آن مصونیت دارند. در برخی موارد نیز اگرچه بیماران بر ویروس غلبه کرده اما همچنان با احساس بیماری و اغلب ناتوانی مواجه هستند.




اخیرا طی گزارشی در نشریه وال استریت ژورنال به شرایط مردی سنگاپوری اشاره شد که در فصل بهار به کووید-19 مبتلا شده و پس از گذشت بیش از شش ماه همچنان با علائم این بیماری مانند ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

رایج‌ترین علائم بلند مدت کووید-۱۹

 

معرفی انواع دستگاه لاغری

 



برای درمان انواع چاقی و خصوصا چاقی موضعی یک از راه های در دسترس، استفاده از دستگاه های لاغری می باشد. باید بخاطر داشته باشید که داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش مدوام می تواند شما را برای استفاده از این دستگاه های لاغری بی نیاز کند. اما در این مقاله به معرفی انواع دستگاه های لاغری می پردازیم تا شما بدانید که خدمات لاغری در کلینیک ها به چه صورت ارائه می شوند.

دستگاه لاغری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پیش از اینکه دستگاه‌ های لاغری را معرفی کنیم، ابتدا باید تعریف مشخصی از دستگاه کمک لاغری داشته باشیم. همانطور که از نام این دسته دستگاه ‌ها پیدا است، آنها به کاهش وزن افراد ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

معرفی انواع دستگاه لاغری و کاربرد آن ها در درمان چاقی

 

چند بیماری رایج سالمندان را بشناسید

 آگاهی نداشتن درباره بیماری‌ها و متوجه نشدن افراد سالمند و در نتیجه پیگیری نکردن آن‌ها، می‌تواند باعث پیشرفت بیماری و حتی شاید منجر به مرگ شود. بنابراین قصد داریم در این مقاله بیش­تر به این بیماری‌ها بپردازیم و بیش­تر درباره آن‌ها بدانیم تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم. با ما همراه باشید.

بیماریهایی که سالمندان نباید از آنها غافل شوند


فشار خون بالا
فشار خون بالا جزو دسته‌ای از بیماری‌هاست که نشانه یا علائم خاصی، برای تشخیص آن وجود ندارد. برای فهمیدن وجود فشار خون بالا لازم است به طور منظم با مراجعه به پزشک یا استفاده از دستگا‌ه‌های خانگی، فشار خون خود را اندازه‌گیری کنید. در افرادی که ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

چند بیماری رایج سالمندان را بشناسید

 

سیاتیک چیست

 برداشت اکثر افراد از اصلاح «سیاتیک» نوعی بیماری است، در حالی‌که این برداشت کاملا غلط است. در واقع سیاتیک نام بیماری نبوده و نام نوعی درد یا به عبارت دیگر نام یک عصب بزرگ و مهم است که از کمر خارج‌شده و وارد پا‌ها می‌شود. گاهی در کنار این اصطلاح، مشکلاتی مانند دیسک کمر، تنگی کانال کمر، آرتروز و سُرخوردگی مهره هم شنیده می‌شود، اما ارتباط این مفاهیم با یکدیگر چگونه است؟


ابتدا باید توضیح کوتاهی درباره خود عصب سیاتیک داده شود. از بین مهره‌های کمری و همچنین استخوان خاجی مانند سایر مهره‌های ستون فقرات عصب‌های نخاعی خارج می‌شوند که هر کدام وظیفه عصب‌دهی حسی و حرکتی به قسمتی از پایین‌تنه را به عهده ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

سیاتیک چیست

 

سرفه مولد چیست

 بیشتر افراد در زندگی خود سرفه را تجربه می کنند. سرفه ای که مخاط تولید می کند به نام سرفه مرطوب یا مولد شناخته می شود.




یک سرفه مولد می تواند در واکنش به یک آلرژن (عامل آلرژی‌زا) یا محرک در هوا مانند دود، گرد و غبار، یا گرده گیاهان رخ دهد.

این شرایط می تواند به واسطه یک عفونت در ریه ها یا مسیرهای هوایی در نتیجه یک بیماری زمینه ای ریه نیز شکل بگیرد.

سرفه مولد چیست؟


سرفه می تواند مولد یا غیرمولد باشد. سرفه مولد موجب تولید خلط یا مخاط می شود در شرایطی که سرفه غیرمولد موجب بالا آمدن هیچ خلط یا مخاطی نمی شود.

در بیشتر موارد، سرفه یک واکنش خودکار است که به پاکسازی مسیرهای هوایی از مخاط یا محرک ها کمک می کند.

بیشتر سرفه ها طی سه هفته بهبود می یابند و نیازمند مراقبت پزشکی نیستند. با این وجود، برخی شرایط نیازمند درمان و مدیریت پزشکی هستند.

در ادامه با برخی شرایط که می توانند موجب سرفه مولد شوند بیشتر آشنا می شویم.

عفونت ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

سرفه مولد چیست

 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
<-blogads->