از چه روش‌هایی برای اصلاح طرح لبخند استفاده می‌شود؟

انتخاب از میان تکنیک‌های مختلفی که برای طراحی لبخند هالیوودی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به اهداف شما و نظر متخصص بستگی دارد. با این حال تکنیک‌های خاصی وجود دارند که بیش از هر سایر روش‌ها با استقبال دندانپزشکان و افراد مواجه شده‌اند. در ادامه به معرفی و بررسی عملکرد این تکنیک‌ها خواهیم پرداخت.

ایمپلنت دندان

یکی از مخرب‌ترین اثرات از دست دادن دندان‌ها، تاثیر آن بر زیبایی ظاهری است. با این حال برای ناامیدی کمی زود است! ایمپلنت دندان، راهکاری ایده‌آل برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته به حساب می‌آید.

در این تکنیک با الهام گرفتن از نحوه عملکرد دندان‌های طبیعی و ریشه آنها، قطعه‌ای در استخوان فک کار گذاشته می‌شود. به این ترتیب دندان ایمپلنت شده شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی دارد.

بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها

بلیچینگ دندان تکنیکی ایده‌آل برای داشتن دندان‌هایی به سفیدی برف است. علت محبوبیت بی‌چون و چرای این تکنیک را باید هزینه مقرون‌به‌صرفه آن دانست. در این روش از موادی برای روشن کردن دندان‌ها و رفع لکه‌ها و زردی دندان استفاده می‌شود. خبر خوش اینجاست که این روش تکنیکی غیرتهاجمی و بدون درد است و بهترین راهکار برای طراحی لبخندی هالیوودی به حساب می‌آید.

ونیر سرامیکی یا لمینت دندان

ونیر سرامیکی از جمله گزینه‌هایی است که اغلب برای اصلاح طرح لبخند به ما پیشنهاد می‌شود. با استفاده از این تکنیک باید خود را برای یک تغییر اساسی آماده کنید!

ونیر سرامیکی با درخشش خیره‌کننده‌ای که دارد به دندان‌های جلویی متصل می‌شود. اما چه افرادی امکان بهره‌مندی از این تکنیک را خواهند داشت؟ به طور کلی ونیرها به منظور پوشاندن نواقص دندان‌ها به کار می‌روند؛ از جمله این نواقص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فضای خالی بین دندان‌ها
  • تغییر رنگ دندان و وجود لکه‌هایی روی آن
  • دندان‌های کج و بهم ریخته
  • دندان‌های شکسته

به طور معمول برای اتصال ونیرها به دندان، سطح رویی دندان‌ها تراش داده می‌شود. با این وجود، ونیر سرامیکی گزینه‌ای بی‌رقیب برای داشتن لبخندی هالیوودی است. چرا که ماندگاری این تکنیک بیشتر از سایر روش‌هایی مانند کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت دندان

اساس و مبنای کامپوزیت دندان‌ها شباهت زیادی به لمینت دندان دارد. البته تکنیک و نوع مواد مصرفی در این دو روش تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. از جمله مزیت‌های کامپوزیت دندان، هزینه مقرون‌به‌صرفه آن است؛ به طوری که این روزها افراد زیادی به استفاده از این تکنیک برای داشتن لبخندی هالیوودی روی آورده‌اند.

با این حال ماندگاری کامپوزیت‌ها کمتر از ونیرهای سرامیکی است و بسته به مواد مورد استفاده، ماندگاری آن بین ۳ تا ۵ سال متغیر است.